O PILATES

O Pilates lekcích
  • Při lekcích Pilates využíváme 34 originálních pilates cviků, které návazně propojíme do hodinového cvičení. Pracuje se s vlastní váhou těla a důmyslným navazováním jednotlivých cviků na sebe, tak aby vyhovovaly všem cvičícím.
  •  Každá hodina je vedena originálně v souladu s ohledem na každého jedince, který se dostaví na lekci. V případě velké rozmanitosti cvičících aktivně utvoříme sestavu cviků, aby vyhovovala všem (např. pokud na lekci budou ženy mladšího i vyššího věku, cviky provádíme ve více variantách v mírně a více náročné formě, aby se každý zapojil do cvičení podle své momentální kondice).   
Pro koho je cvičení Pilates vhodné 
  • pro osoby v jakémkoliv věku, pro začátečníky i pokročilé
  • pro osoby se sedavým zaměstnáním a provádějící jednostrannou fyzickou činnost
  • pro osoby s nadváhou
  • pro sportovce a tanečníky
  • pro muže i ženy, kteří nemohou dělat aktivity zatěžující kardiovaskulární systém
  • pro osoby bez závislosti na momentální fyzické kondici
  • pro ženy s inkontinencí
  • pro všechny, kteří se rozhodli udělat něco pro sebe :)
  Co cvičením Pilates získáte 
  • zpevněné břišní svaly a plošší břicho
  • vzpřímené držení těla a správnou chůzi
  • zmírnění bolesti zad a kloubů
  • vypracované dlouhé štíhlé svaly
  • posílení pánevního dna a zpevnění hýžďových svalů
  • příliv energie
  • uvolnění od stresu
  Co s sebou na Pilates 
  • podložku (karimatku, větší osušku nebo deku)
  • ručník (jako pomůcka na cvičení)
  • pití (nejvhodnější je čistá voda)
  • na sebe nejvhodnější opnuté oblečení (legíny, tričko, mikinu na prohřátí svalů)
  • cvičíme bez bot (protiskluzové ponožky jsou nejvhodnější)
  • dobrou náladu :)
  Základní principy Pilates 
  • dýchání                         - hluboké dýchání, kde nádech je nosem a výdech ústy
  • plynulý pohyb               - cviky jsou prováděny plynule a precizně v souladu s myslí. (V přírodě se např. šelma zvedá ze země narovnáním od hlavy až po tlapky a ocas, na nic nezapomene.)
  • přesnost                     - v souladu s dýcháním, pohyby vedeme tzv. obratel po obratli…
  • powerhouse               - energetické centrum jsou bedra, břicho, hýždě a boky, při cvičení se stále stahuje pupík k páteři tím se posilují svaly kolem páteře
  • intuice                         - naslouchání svému tělu, cviky provádět podle momentální kondice, nic „nehrotit“ přes bolest
  • integrace                    - brát tělo jako celek
  • vizualizace                  - představivost např. u určitých cviků protahování,  představit si, že hlava je v prodloužení páteře apod.
  • koncentrace              - brát na zřetel propojení těla a mysli tzv. /body&mind/
  • kontrola                      - cviky provádíme s kontrolovaným dechem a plynule.  
Historie Cvičení Pilates je metoda, kterou postupně podle svých zkušeností vyvinul Joseph Hubertus Pilates, který byl neduživé a často nemocné dítě, dožil se 87 let. Vypracoval se díky svému úsilí a poznatkům na instruktora a pomáhal lidem po úrazech dostat se zpět do fyzické a psychické kondice. V USA se tato metoda stala velice populární mezi bohatými a vlivnými lidmi. Jedná se o formu cvičení, využívající váhu vlastního těla.